Az elhatározás

Szinte minden cégvezetőben felmerül a kérdés: Miért pont egy hűséprogramra lenne szükségem? A válasz egyszerű, csak mérlegelnie kell az alábbi kérdéseket:

  • Szeretné üzlete forgalmát növelni?

  • Szeretné a meglévő vásárlóit megtartani?

  • Szeretne új vásárlókat?

  • Szeretné vásárlói elégedettségét növelni?

Ha bármelyik kérdésre „Igen” a válasz, akkor Önnek célszerű egy saját hűségprogramot kialakítania, hiszen annak célja a forgalom növelése, a vásárlók megtartása, új ügyfelek megszerzése és a márkaépítés.

 

Nézzük meg először, hogyan csinálják ezt a „Nagyok”!

A legelterjedtebb hűségprogram a pontgyűjtő program, ilyen például a Shell Smart és a Supershop. Lényege, hogy a vásárlók a vásárlásaikért pontokat kapnak, amiket később beválthatnak termékekre vagy szolgáltatásokra.

 

Így működik a OBI áruház pontgyűjtő rendszere:

1.000 Ft                          10.000 Ft                              100.000 Ft                      1.000.000 Ft

1 pont                             10 pont                                 100 pont                         1000 pont

Szintekre van bontva a leválthatóság, az 1. szint után 10 pontig ajándék jár, a további szinteknél pedig százalékos kedvezmények járnak az áruházban lévő bizonyos termékekre.

 

Így működik a SuperShop kártya:

1.000 Ft                          10.000 Ft                              100.000 Ft                      1.000.000 Ft

10 pont                           100 pont                               1.000 pont                      10.000 pont

A pontok forintosíthatók és levásárolhatók.

 

Így működik a Smart kártya:

A pontok termék specifikusak, nagyon változó a pontgyűjtés lehetősége, globális pontgyűjtési rendszerről van szó, tehát több üzleti egység csatlakozik hozzá.

A pontokat ajándékokra lehet csak váltani, nagyon nagy választék van belőlük.

Most nézzük meg, milyen lehetőségei vannak Önnek!

A jó hír az, hogy minden olyan lehetősége megvan Önnek is a Web2points törzsvásárlói rendszer segítségével, mint a nagyoknak, sőt, még több is!

 

A rendszer kialakítása

A kedvezményrendszert Önnek kell kialakítania üzletpolitikája és egyedi elképzelései alapján, mi csak javaslatokat teszünk eddigi tapasztalataink felhasználásával és biztosítjuk a kor legfejlettebb technológiai megoldásait.

 

Kártya kiadás

Törzsvásárlói kártyát a vállalkozások általában térítésmentesen adnak ügyfeleiknek, de előfordulhatnak olyan üzleti modellek is, amelyekben térítés ellenében kaphatnak a vásárlók kedvezménykártyát. Ilyen megoldás, amikor egy egyszeri (pl. 10.000 Ft feletti) vásárláshoz kötik a kártyaadást, vagy előfordulhat az is, hogy térítés ellenében kaphat valaki klubkártyát. Utóbbi általában a komolyabb (akár 20 – 30%) kedvezményt biztosító kártyarendszerekre jellemző.

A pontgyűjtő kártya bevezetésének esetleges módjai:

  • Az üzletben egy bizonyos érték feletti vásárlás esetén hűségkártyát ajánlhatnak fel a vásárlóknak az eladók
  • A webshopban vásárlóknak postán küldhetnek ki kártyákat, amit az áruházban tudnának aktiválni.
  • A visszatérő vendégeknek lehet levél formájában pontgyűjtő kártyákat küldeni, akiknek a vásárlási adatait az üzletben használt ERP rendszer alapján kikeresnék.

 

Kártya aktiválás

A pontgyűjtő kártya általában az első vásárlásnál aktiválódik, egy következő alkalom esetén, bizonyos pontszám után lehetne beváltani Pl.: 100 pont felett egy kisebb értékű ajándékra, pl.: veneziás kulcstartóra, Veneziás bögrére, százalékos kedvezményekre.

 

Pontok értéke

Gondosan ki kell kalkulálni a jutalompont és a vásárlás értékének arányát, mert menet közben azon változtatni csak a vásárlónak kedvezve lehet, ellenkező esetben a vásárló bizalma csökkenni fog az üzlet iránt. A leggyakrabban alkalmazott kedvezményfajta a 100 forintonként 1 pont, valamint a vásárolt összeg valahány százaléka (általában 1-5). Bizonyos termékek esetén lehet esetleg dupla pontokat adni, például olyan termékeknél, amelyeknek nincs olyan nagy forgalma az áruházban és növelni kívánják az eladást.

 

Pontok beváltása

Az összegyűjtött pontok beváltása a legtöbb esetben levásárlással, vagy pontokban meghatározott értékű ajándékok (termékek, szolgáltatások) igénybevételével valósul meg. Az üzletek pontbeváltás esetén általában a pontértékben meghatározott terméket, vagy szolgáltatást, vagy az 1 pont = 1 Ft szisztémát alkalmazzák. A beváltás pontösszegének határát is lehet szabályozni, sok rendszerben csak bizonyos pontösszeg elérésekor lehet beváltani/levásárolni a pontokat.

Általában két változatot alkalmaznak:

  • A forintosított pontszámokat korlátozott vásárlásra lehetne felhasználni, jellemzően csak olyan termékekre, ami megéri az áruháznak.
  • Minden termékre fel lehetne használni.

 

Arra kell törekedni, hogy a beváltható termékek, vagy szolgáltatások a vásárlók szemében minél nagyobb értéket képviseljenek, hiszen így lesznek motiváltak a kártya használatára és ezáltal a folyamatos vásárlásra. Amennyiben magas határt szabnak meg a beváltáshoz, mindenképpen jó lenne néhány kisebb értékű ajándék, hogy az alacsonyabb költésű vevőknek is csábító legyen a pontok gyűjtése és visszatérjenek az áruházba legközelebb is.

 

Kártya átruházása

A kártya átruházhatósága előnyös lehet, hiszen ezzel is növelni lehet az üzlet látogatottságát.

Bizonyos áruk esetén dupla pontokat adhatnánk, például olyan termékeknél, amiknek nincs olyan nagy forgalmuk az áruházban.

 

Kártyalejárati idő

Érdemes a kártyáknak lejárati időt beállítani, mert ezzel pontosan meg tudjuk határozni, hogy a vásárlók meddig költsék el a pontjaikat (pl. 1 év), így irányíthatjuk a vevők vásárlási szándékát és aktivitását is. Valamint 1 év után nagy az esélye változásoknak is, így kiküszöbölhetjük a felmerülő problémákat, ha az üzleti körülmények érvényét veszítenék időközben.

 

Vásárlásösztönző és vevőszerző funkciók a Web2points rendszerében

 

Bónuszok

A Bónuszok funkció segítségével 1-9 bónuszhatárig beállítható egy bónusz, amit a megadott sávok figyelembevételével, naptári hónap alapján, vagy egyénileg beállított időtartomány szerint számol a rendszer.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

A bónuszok funkció kiválóan alkalmas az alacsonyabb forgalmú időszakok, hónapok forgalmának növelésére. Például, ha hónap végén üzletében jellemzően kisebb a forgalom, akkor érdemes erre az időszakra bónuszt adni a vásárlóknak a pontgyűjtésért, ezáltal be fognak menni az üzletbe és vásárolni fognak, mert ösztönözni fogja őket a bónusz pontok megszerzésének lehetősége.

 

Ajánlás

Az Ajánlás funkció segítségével az Ajánló jutalmat kap az általa a rendszerbe hozott vásárlók után és jutalékot kaphat annak további vásárlásaiból. A beállításra csoportonként van lehetőség. Az “Egyszeri fix pont” azt jelenti, hogy ennyi pontot kap az ajánló, amikor az ajánlott vásárlót regisztrálják, egyszeri alkalommal. A “Jutalék típusa” és az “Érték” mezők pedig az egyes tranzakciók utáni folyamatos jutalék mértékét jelentik. A jutalék alapja mindig a felírt pontok mennyisége. Az ajánlót a vásárló adatlapján lehet kiválasztani a kártyaszám, vagy név segítségével.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Az ajánlás funkció a legjobb lehetőség a törzsvásárlók körének bővítésére, hiszen a legjobb reklám a szájhagyomány útján terjedő reklám. A vásárlók megbíznak ismerőseikben és elhiszik nekik, hogy amit ők már kipróbáltak, az jó. Megfelelő jutalékokkal remekül lehet ösztönözni a törzsvásárlókat arra, hogy ismerőseiket is magukkal hozzák a rendszerbe

 

Pontajándékozás

A “Pontajándékozás” menüben megajándékozhatja vásárlóit beváltható pontokkal. Elég kiválasztani a csoportot, azon belül a megajándékozni kívánt vásárlókat. Miután a legelső jelölőnégyzetet kipipálta, kattintson a „Pontajándékozás” gombra és a kiválasztott vásárlóknak tud ajándékozni pontokat a felugró ablakba beírt mennyiségben. Erről az érintett vásárló egy automatikus üzenetet is kap saját vásárlói fiókjába, illetve email értesítést is, amennyiben be van állítva a vásárlói fiókjában.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Jutalompontokat sok mindenért lehet adni, olyan dolgokért is, amik nem kapcsolódnak közvetlenül a vásárláshoz, hiszen azért már kedvezményt, illetve pontokat adtunk. Ilyen lehet pl. a cég születésnapja, egy kimondottan gyenge forgalmú nap, egy piackutatási űrlap kitöltése, egy vélemény írása a Facebook oldalra, egyéb események, mert ezzel is növeljük ügyfeleink elégedettségét és hamarabb be fognak térni üzletünkbe.

 

Születésnapi email

A Születésnapok kezelése menüpontban beállítható (a rendszerbe felvett vásárlói adatok alapján) az ügyfelek pontokkal való automatikus megajándékozása a születésnapjukon. Ennek beállításához nem kell mást tennie, mint kiválasztja a csoportot, kipipálja az „Automatikus ajándékozás” jelölőnégyzetet, majd beírja az ajándéknak szánt pontmennyiséget. Az email sablonok szerkesztőfelületén egy egyedi üzenetet is írhat hozzá, a többi emailhez hasonló módon. Az „Operátor értesüljön-e” jelölőnégyzetet kipipálva az eladó egy felugró ablakban értesül, ha a születésnapos vásárló éppen az üzletben vásárol és rögtön meg tudja ajándékozni. Az „Email küldés a vásárlónak” jelölőnégyzetet kipipálva a pontajándékozásról egy emailt is kap a vásárló a rendszerben regisztrált email címére.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

A születésnapra küldött emailes köszöntő és ajándék pontok egy kiváló lehetőség arra, hogy a vásárló fontosnak és megbecsültnek érezze magát és ezáltal a bizalom által még többet fog vásárolni.

 

Regisztrációkor ajándékozott pontok

A regisztrációkor ajándékozott pontok funkció használata során a vásárlók egy előre beállított pontösszeget kaphatnak a rendszerbe való felvételük után.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Sokkal nagyobb ösztönzést jelent egy vásárlónak, ha nem nulláról indul az egyenlege egy törzsvásárlói rendszerben, valamint a regisztrációs folyamatot is sokkal szívesebben végzi majd el, ha kap érte valami jutalmat.

 

Üzenetküldés

Ha az “Üzenetküldés” menüpontra kattint, akkor az “Új üzenet” ablakba be tudja írni a kívánt szöveget, majd a csoportot, vagy a kívánt vásárlókat kiválasztva el tudja küldeni az üzenetet, amely lehet szöveges, vagy kép is. Az így elküldött üzenet azonnal megjelenik a vásárló fiókjában, valamint emailként is megkapja, amennyiben be van állítva az értesítés. Az elküldött üzeneteket visszanézheti a listában.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Ez a funkció kiváló lehetőség hírlevelek küldésére, akciók megosztására, olyan felhívások és képek küldésére, amelyeket egyébként is feltennének a Facebook oldalukra.

 

Kuponok

A Kuponok egy olyan funkció, amellyel elektronikus kuponokat lehet készíteni. A létrehozott kuponoknak lehet nevet, egyedi leírást, értéket, lejárati időt, egyedi, vagy rendszer által generált kódot adni, valamint a „Felhasználható” mezőben be lehet írni, hogy hány darabot lehet belőle beváltani. Fontos, hogy ezek a kuponok nem kötődnek vásárlóhoz, nem a webshopokban használt kupon funkciót szerettük volna lemásolni, hiszen az ebben a rendszerben nem működhet, mivel rendszerünk elsősorban pontgyűjtő rendszer, nem bonyolít vásárlásokat. A funkció fejlesztésével elsősorban azt a folyamatot szeretnénk megkönnyíteni, illetve elektronikussá tenni, amikor egy vállalkozás kibocsát az ügyfelei részére X db kupont, amiket a vásárlók be tudnak váltani a pénztárnál. A vásárló bemutatja a kupont a telefonján, vagy kinyomtatva, amit előzőleg emailben megkapott, vagy csak egyszerűen bemondja a kódot, ami lehet egy szó is pl. “KUPON1”, majd az eladó a rendszerben ezt érvényesíti a „Beváltás” gombra kattintással, a kupon értékét pedig természetesen a fizetési folyamat során beszámítja a vásárlásba. A kuponokat ki lehet küldeni csoportonként és vásárlónként is ki lehet küldeni (jelenleg csak kártyaszám beírásával, de később majd név szerint is). A vásárló a kupont a fiókjában az üzenetek között találja meg, illetve, akinek van email címe, az emailben is megkapja.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Kupont sok mindenért lehet adni. Lehet kupont adni a már összegyűjtött pontok beváltásakor, pl. ha egy vásárló minden elköltött 100 Ft után kap egy pontot, akkor ki lehet kötni, hogy 500 pont elérésekor kiállítunk neki egy 1.000 Ft értékű kupont, amit levásárolhat. Lehet kupont adni egy termék akciójakor, vagy egy szolgáltatás igénybevétele esetén.

 

Kártyalejárat

A Kártyalejárati idő menüpontban 1-12 hónapig, vagy egy megadott időpontig beállítható a kártyalejárati idő és az ezt követő akció:

  1. Egyenleg nullázása, ekkor a kártya tovább használható
  2. Kártya letiltása, ekkor a kártya inaktív lesz és nem használható a feloldásig, az egyenleg megmarad.

Az 1-12 hónapig beállított lejárat esetében be lehet állítani, hogy a rendszer a legutolsó kártyahasználattól, vagy a létrehozástól számolja.

A kártyalejáratról a vásárló 1 hónappal és 2 héttel a lejárat előtt automatikus email értesítést kap, amennyiben van email cím megadva az adatlapján.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Ezzel a funkcióval kiválóan lehet irányítani a vásárlókat, hogy minél előbb elköltsék az összegyűjtött pontjaikat és kezdjenek el újakat gyűjteni, amihez mindenképpen vásárolniuk kell, tehát növelik az üzlet forgalmát. Ha pl. klubkártyát üzemeltet és tagsági díjat kér a vásárlóktól, akkor ezzel a funkcióval be lehet állítani azt az időpontot, amikor a vásárló tagsága lejár.

 

Termékbeváltás

Az összegyűjtött pontok beváltása kétféleképpen történhet:

Pontlevonás

Az operátor a tranzakcióablakban a „Pontlevonás” gombra kattintva begépeli a levonni kívánt pontmennyiséget.

Termékbeváltás

A cégadmin által feltöltött termékekre is beválthatóak a vásárló pontjai. Ehhez a tranzakcióablakban a „Termékbeváltás” gombra kell kattintania az operátornak és kiválasztania a beváltani kívánt termékeket.

Tippek, ötletek a gyakorlati használatra

Itt érdemes olyan termékeket, vagy szolgáltatásokat megadni, amik felkeltik a vásárlók figyelmét. Egy szokványos céges ajándék (céglogós sapka, bögre, esernyő stb.), bár kétségkívül működőképes bizonyos modellekben, a legtöbb esetben nem kelti fel annyira a vásárló figyelmét, hogy ösztönözze magát arra, hogy pontokat gyűjtsön és ezáltal még többet vásároljon. Próbáljunk inkább a gyakorlatban is használható dolgokat, a cég saját termékeit, amikért a vásárló egyébként is oda jár vásárolni, felkínálni a pontokért, valamint olyan szolgáltatásokat, amik a vállalkozásnak nem kerülnek sokba, de a vásárló szemében értéket képviselnek (pl. plusz garanciaidő, ingyen szerviz, ajándékkártya, kupon, stb.).

 

Reméljük, rendszerünk megfelel az Ön igényeinek, mi folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több funkció szolgálja ki az eltérő igényeket. Amennyiben észrevételei, megjegyzései, kérdései, egyedi igényei vannak, keressen bennünket bátran elérhetőségeinken!